2025. sze 19.

ÉS ELJÖVEND

írta: bdk
ÉS ELJÖVEND

balla-ai-kep-eljovend.jpg

A belső ébredés az emberiség kollektív tudatából fakad

Az És eljövend című kép egy disztopikus, mégis spirituális jövőbe kalauzol minket, ahol az emberiség talán elvesztette a technológiai dominanciát, de megtalálta az utat a spirituális fejlődés felé. A romos templomok és az elhagyatott táj, amej egykor virágzó civilizációról tanúskodott, most csendes háttérként szolgálnak egy újszerű ceremóniához. A szürkés, fakó színek és a melankolikus hangulat azt sugallják, hogy a jelenkor nem feltétlenül az aranykor, de a közösség, amej a kép közepén gyűlt össze, mégis reményt hordoz. Ez az összejövetel nem a múltról szól, hanem a jövő kereséséről, egyfajta modern kori vándorlásról, ahol a cél nem a fizikai hej, hanem a spirituális otthon megtalálása.

A ceremónia középpontjában álló objektum, egy titokzatos, talán már nem is emberi figurát ábrázoló szobor, mintha a múlt és a jövő közti hidat testesítené meg. Ez a szobor lehet egy új vallás, egy új hitrendszer központi erekjéje, vagy egyfajta emlékmű a régi világnak, amejnek tanulságaiból a jelen közössége építkezik. Az emberek, akik egy kört alkotva ülnek körülötte, a legkülönfélébb korokból és kultúrákból érkezhettek, mint egy poszt-apokaliptikus Noé bárkája, ahol nem az állatokat, hanem a tudást, a kultúrát és az emberi eszmeiség maradványait mentették át az új korba. Ez a sokszínűség arra utal, hogy a megújulás nem egyetlen forrásból táplálkozik, hanem az emberi történelem összes szegmenséből merít.

Fenn, az alkalmi gyülekezett fölött lebegő, szerves és technológiai elemeket vegyítő valami egyfajta égi jelenség, a kollektív tudat külső manifesztációja, vagy talán a régi világ maradéka, amej még kísérti a jelent. A fura szerkezet, amej madártollakkal és fémből készült kerekekkel van ellátva, az emberi leleményesség és a természet szimbiózisát szimbolizálja. A szerkezet nem egyszerűen egy jármű, hanem egyfajta kozmikus hírnök, egy isteni üzenet vagy egy kollektív álom kézzelfogható formája. Ez a jelenség rávilágít arra, hogy a spiritualitás és a technológia nem feltétlenül zárják ki egymást, hanem egy új, organikus egészet alkothatnak.

Láthatóan a táj is a képi elbeszélés szerves részét képezi. A lila és kék színű növényzet, amej a romok között terül el, a természet újrahasznosító erejét szimbolizálja. A természet visszahódítja azt, ami egykor az emberé volt, és új életet lehel a romokba. Ez a látvány a remény és a megújulás erejéről tanúskodik. A horizonton pedig a fényes, mégis homájos égbolt talán egy új hajnalt jelez, de lehet, hogy csak a régi világ utolsó, elhalványuló fénye.

Így a kettősség hangsújozása itt is azt sugallja, hogy a jövő kimenetele nem eldöntött, és a közösségnek, amej ezen a képen gyűlt össze, a saját kezébe kell vennie a sorsát.

Végül,

a kép a kollektív emlékezet és a közös jövő kérdéseit feszegeti.

Úgy fest, a körben ülő emberek nemcsak azért vannak együtt, hogy egy rituálét hajtsanak végre, hanem azért is, hogy megosszák egymással a múlt tanulságait, és együtt keressék a jövő útját. Tehát a kép azt üzeni, hogy a fejlődés nem a technológiai csodákban, hanem az emberi lélekben, a közösségben és a közös tudásban rejlik.

Ez a pszeudo-filozófiai megközelítés arra a következtetésre jut, hogy az eljövendő valami nem feltétlenül egy külső, földönkívüli erő vagy egy technológiai ugrás, hanem egy belső, spirituális ébredés, amej az emberiség kollektív tudatából fakad.


 

Eredetileg Facebook-oldalamon jelent meg a fenti, mesterséges intelligencia segítségével készült kép és az elemzéshez is igénybe vettem AI-programokat - bdk

Szólj hozzá